Ofrivilligt sportlov

Det är bara föräldralediga och pensionärer som är ute när jag är ute. Vi hänger på samma ställen: biblioteket, bageriet och apoteket. Vi tar väldigt lång tid på oss att välja: ”Om jag vill ha en semla? Hmmm jag åt en semla i går, fast i och för sig är det bara semmeltider en gång om året, man kanske skulle passa på eller kanske nej… Kardemummabullar är gott…hmmmmhmmmm…jag gillar blåbär. Har ni något med blåbär?”

Jag har kollat på otroligt mycket serier, yogat, sorterat ull och stickat. Jobbet just nu består i att mejla och ringa runt för att få jobba senare. En massa oavlönat jobb som kanske lönar sig superbra med en massa konserter eller kanske inte lönar sig alls. Måste ändå göras.

Igår tänkte jag iallafall göra någonting duktigt. Tvätta. Lagom duktigt. All tvätt blev turkos. Min stilmedvetna pojkvän fick något oroligt i blicken när jag berättade det. Ungefär hälften av hans underkläder är turkosa nu, så det kunde varit värre. Det som inte klarade sigsig bra alls var våra handdukar. De har fått någon obegriplig radioaktiv nyans. Tänkte att man kanske kunde köra all ull i tvättmaskinen tillsammans med den turkosgröna tröja som förstörde tvätten. Turkos ull vore grymt! 

3 thoughts on “Ofrivilligt sportlov

Kommentera

