Squash i lagens namn!

rolig skylt

Åh det är vårighet i luften! Det borde finnas mätare för luftvårighet, precis som det finns mätare för luftfuktighet. Kan ju inte vara så svårt att mäta? Lite fågelsång, ljus, dagslängd. Tadaaa!

Förra året vid den här tiden bodde jag vid Medborgarplatsen och ville bara göra allt grönt. Det var helt klart första gången jag kände ett sug efter odling. I år har jag inte alls det suget så jag tänker nog vara ute och kolla på alla andras odlingar istället. Jag verkligen älskar att promenera i villaområden. Jag gillar när folk inte är hemma. När det är lugnt och grönt. Jag gillar att man får kolla på folks hus och trädgårdar hur mycket man vill. Det är som att varje sån liten kub (trädgård+uppfart+hus+studsmatta) berättar en egen liten historia. Jag brukar fundera på hur de är, de som bor i huset och vad de gör. Det är lite som att spela The Sims live!

Jag växte upp i ett precis så här otroligt fyrkantigt villaområde. Vår lilla lott var superbohemisk och alla runt omkring var välskötta. Det gick en skarp linje där vår flumgrönska sutade och blev nagelklippta gränsmattor och välansade tujahäckar. De rastade sina nyservade gräsklippare varannan dag. De jobbade i skift så att det aldrig var riktigt tyst.

-Tar du mån, ons, fre och sön så tar jag tis, tors och lör?

-Men vaddå, då får ju du en dag mer?

– Aaa men jag kör mossrivaren på lördagen också så det jämnar ut sig.

-Jamen just det, ja då förstår jag! Då säger vi så.

Kommentera

