Luktar b(l)ääää

fårhuvor

Det är kul med ull tycker jag. Jag har en liten stinkbomb över garderoben där jag förvarar otvättad ull. Jag försöker sortera och tvätta ullen så fort som möjligt så att resten av lägenheten inte behöver lukta b(l)äää. Jag fyller båda händerna och tar så mycket så att det blir ungefär som en grapefrukt. Sen börjar ull-magin. Ullen puffar ut sig över hela köksbordet. Hur kan en grapefrukt veckla ut sig till en badrumsmatta undrar jag. Nu återstår bara många timmars underbart fet, stinkande och meditativ sortering och därefter tvätt. Jag experimenterar med lite olika tvättmetoder. Mina nästa experiment ska bli ljummet vatten och shampo samt en upprepning av kallvattentvätten jag körde förra gången som blev superbra. Ull är självrengörande så har man låtit den bada kallt över natten är det nästan som tvålskum på ytan på morgonen. Coolt!

Kommentera

