Badrumsskåpet del 1

Utöver att jag rensar bort gifterna har jag börjat fundera över hur mycket produkter man egentligen behöver i ett badrumsskåp? När jag flyttade till min lägenhet tänkte jag: Hur ska jag kunna fylla hela det här badrumsskåpet? Det såg så tomt ut. Sen packade jag upp flyttlåda efter flyttlåda tills skåpet (som hos så många andra) svämmade över. Jag gjorde därför en liten inventering. Jag försöker få ner antalet produkter jag använder och på så sätt utsätta mig för så lite cocktail effekt som möjligt. Här är områdena jag använde för att göra det lite mer överskådligt:

  • Smink + sminkborttagning
  • Krämer
  • Fötter och händer (fotsalt, nagelsax och fotfil nagellack)
  • Hårprodukter (samt rakhyvlar, hårsnoddar osv)
  • Mensskydd och rengörare (typ tops)

Här är ett klipp som förklarar cocktaileffekten på bästa Timbuktu-skånskan:

Mitt mål i denna stora rensning är att

  1. Slänga alla utgångna produkter.
  2. Inventera hur långt ifrån ett giftfritt badrumsskåp jag är
  3. Göra en plan för hur jag ska komma  till mitt giftfria badrumsparadis typ.

Simma lugnt i parabenhavet, du har bara en kropp.

 

 

 

Kommentera

