Ett giftfritt badrum fortsätter…

Det känns så bra att ha börjat jakten på ett helt giftfritt badrum.

Duschen (Bra balsam, bra schampo, bra duschtvål) är avklarad. Nu står Handfatet på tur. Därefter Städhinken och Badrumsskåpet…

Och handfatet är på god väg. Tandborste, tandkräm, handtvål och kanske munskölj är det som ska fixas. Jag har en giftfri handtvål (den billigaste någonsin med bara olivolja, mineralsalt och vatten). Tyvärr tycker min snygging att lukten påminner om våtservetter. Oparfymerade sådana antar jag för enligt mig är den nästintill luktfri.

bambutandborste_am

Tandborstarna däremot har fått godkänt. Jag har bytt de plastiga rymdborstarna mot bambutandborstar som är sjukt mycket snyggare än vanliga borstar, giftfria utan farligt Bisfenol A och miljösnälla i och med att de är 100 % nedbrytbara. Här skiljer sig priset mycket och jordklok.se är det ställe jag hittat där de har varit mest prisvärda hittills. Egentligen har jag bara tandkrämen kvar. Men med mina specialtänder känner jag mig lite osäker på om alla dessa Aloe Vera och Tea tree -tandkrämer verkligen fungerar lika bra som vanliga. Någon som testat och hittat ett bra alternativ? Det är framförallt SLS:et jag vill undvika.

 

 

Kommentera

