Resestickning och fåret Shrek

Jag funderar på vilket av mina pågående projekt som ska få följa med till Skåne. några är uteslutna. Resestickningar måste var enkla att ta med och inte kräva så mycket räknande. Dessutom inte ha mer än två stickor. Direkt känner jag hur det kliar i starta nytt nerven. Jag har ett jättefint garn som kanske precis skulle räcka till en kofta. Förutom resan tänker jag på mitt badrum och hur jag ska kunna få det ännu mer giftfritt. Snart ska jag göra ett inlägg om det först tänkte jag skriva lite om Fåret Shrek:

shreksheep

Har ni hört talas om fåret Shrek? Det är ett får från Nya Zeeland som inte tyckte om att klippas så han gömde sig för klipparen i hela 6 år. Efter 6 år lyckades fårklipparen överlista honom och han blev klippt. Ett merinofårs ull fortsätter bara precis som angorakaniner att bara växa och växa och växa. Shrek blev en nationalklenod och fick träffa Nya Zeelands premiärminister. Det ni!

shrek2

En reaktion på ”Resestickning och fåret Shrek

Lämna en kommentar