Inköpslistan!

Idag ska jag beställa nya produkter i giftjaktens tecken! Jippie! Nu ska tandkrämen äntligen få en efterträdare. Det känns som att den där sega lila SLS-smeten aldrig sinar. Men så i morse kände jag minsann att tandkrämen var på väg att ta slut. Haha! Äntligen!

Förra omgången beställde jag som bekant Tandborstar, Handtvål, Duschtvål och Balsam. Med frakt blev det närmare 400 kr. Idag står: Tandkräm, Menskopp och Tvålkopp på listan. Vill helst inte komma över 400 kr.

Tvålkoppen är svårast. Jag har letat över hela nätet. Nu står det mellan EcoNordicas i bambu eller en metallkopp från Åhléns. Den från Åhléns kostar hälften så mycket så det lutar mot den tror jag. Ska nog gå och klämma lite på den imorgon. Tror att jag har rabatt på Åhléns också. Tandkrämen är inte så svår. Jag har skannat INCI (ingredienslistan) på en massa tandvårdsprodukter hos jordklok.se UrteKram leder ligan med få men bra ingredienser samt ett vettigt pris. Apotea.se har de billigaste som jag hittat. 29 kr med fri frakt – det är ju som en vanlig giftig tandkräm tänker jag. Tjoho va bra! Menskopp har jag aldrig testat, men det känns som något som är värt att pröva. Ekonomiskt och bra för miljön, dessutom ska det vara bra för infektionskänsliga som jag. Det är i och för sig ganska dyrt att ”bara testa” eftersom man inte direkt kan prova och lämna tillbaka om man inte gillar den. Man verkar få betala ungefär 270 kr för dem men i och för sig håller de ju i 10 år.

 

 

 

 

Kommentera

