Fira så mycket det bara går.

I min familj har vi bara firat julafton, midsommar, student, första maj och födelsedagar och så sporadiskt någon semledag. Det är nog ganska vanligt tror jag. Men jag har alltid varit lite avundsjuk på dem som fick tårta på namnsdagen också. De som slog på stort på alla hjärtans dag och firade hejvilt på fars och morsdag och egentligen så tycker jag konsumtionsmoralen till trots att man ska göra det. Man behöver ju inte köpa saker för det. Det är väll jättebra om man kan fira så ofta det bara går. Livet blir ju mycket roligare då! Idag är det den internationella parkinsondagen. Imorgon är det en trippelbra dag. Då är det Lakritsdagen, Surdegsdagen och Linsoppans dag på samma gång. Bara saker jag älskar! Den 13e är det såpbubblans dag.

 

One thought on “Fira så mycket det bara går.

  1. Tack för påminnelse, jag vet inte hur man firar internationella parkinsondagen, jag kan ju inte ringa mamma och gratulera. Men kanske få någon att skänka lite pengar till forskning. Och kanske skänka en slant själv…

Kommentera

