Karaktärsstickning

Efter att ha lyssnat på Stickpodden som jag tipsade om sist (avsnitt 38) har jag fått två sug: 1. starta en egen podcast 2. sticka efter karaktärer.

Alice Starmore har nämligen färdigställt en bok med inspiration av historiska kvinnor och designat ett mönster med baktanke i deras personligheter och historia. Mönstrena samlas under fliken ”Tudor roses” och avverkar den gamla engelska kungen Henrik den 8es alla fruar. Mästerverk är bara förnamnet. Jane Seymour och Katherine Howard har de coolaste mönstrena tycker jag.

KatherineHowardWEBONLY04-320x487 JaneSeymourWEBONLY02-320x410 JaneSeymourWEBONLY03-320x416

Jag gillar verkligen konceptet och har börjat fundera ut karaktärerna jag skulle vilja designa stickat efter. Jag är inte helt säker på att det måste vara historiska personer utan jag är nog lite mer inne på mönster efter fiktiva karaktärer. Hmmm…kul klureri! Det här med egen podcast får nog vänta men även det vore kul att hitta på något med lite längre avsnitt tillsammans med någon annan. Vem är frågan. Jag har mina aningar….

Kommentera

