Giftfri radio

Nu är mina nya produkter på väg till mig och det känns jättekul. Jag har införskaffat en tvålkopp på Åhléns som såklart inte är av plast utan istället är ett metallgaller. Det är extra viktigt just när man använder naturtvålar att de får luft under sig och hinner torka mellan tvättarna. Då håller de länge.

I övrigt har jag en lugn och mysig dag med ullhantering och badrumsrensning. Jag har börjat rensa badrumsskåpet på utgångna produkter. Samtidigt har jag lyssnat på radioprogram om kemikalier och hur de påverkar oss. Jag blev glad över att jag faktiskt redan visste en hel del av vad de berättade. Det innebär att jag har börjat förstå och känna igen de värsta bovarna. Här kan man lyssna på ett sånt program:

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/252996?programid=1272

Nu blir det yoga eller promenad och lite god mat tror jag.

 

Kommentera

